Jak vybrat správný protein

Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem všech buněk, proto je jasné, že jich každý z nás potřebuje dostatek. U těch, kteří sportují, je pak spotřeba bílkovin ještě vyšší, protože fyzická aktivita klade větší nároky na regeneraci a obnovu svalových vláken. Proto jsou k mání tzv. proteinové prášky, o kterých si nyní povíme.

  • Co je vlastně proteinový prášek?
  • Komu jsou proteiny určeny?
  • Kdy a jak správně dávkovat protein?
  • Jaké jsou hlavní výhody proteinových prášků?
  • Jaký je ideální poměr proteinu?

Co je tedy ona bílkovina

Opakování je matka moudrosti. Co je tedy ona bílkovina? Bílkoviny neboli proteiny jsou základní stavební částí našich buněk – nejen těch ve svalech ale i různých buněk orgánů a kostí. Sportovci sice mohou trénovat za hranicí svých limitů, nicméně pokud nebudou mít dostatek oné základní stavební látky – tedy bílkoviny – pak růst ani regeneraci svalů nezaznamenají.

Důvod je jasný, není z čeho regenerovat svaly a budovat nová svalová vlákna. Je třeba přijmout okolo 2 g bílkovin/kg tělesné hmotnosti. Bez dodržování daného jídelníčku může být problém dosáhnout takového příjmu bílkovin, a to je důvod, proč se začaly vyrábět a využívat proteinové suplementy.

ACTIVE Protein

Protein zaměřený na lidi s aktivním životním stylem.

– bohatá přírodní chuť založená na bázi přírodních ingrediencí

– 4 složky bílkovin pro maximální využitelnost a vstřebatelnost

– obsahuje 100% vitamínů B-komplexu pro rychlejší překonání únavy a vyčerpání po tréninku

 

Zároveň si musíme uvědomit, že bílkoviny jsou obtížně stravitelnou složkou jída. Proto sportovci, kteří potřebují, aby tělo disponovalo rychlou regenerací a vysokým výkonem, si nemohou dovolit zatěžovat organismus dlouhým trávením. Ideální volbou jsou v tomto případě proteinové prášky, které se snadno tráví a uleví tak tělu, které může věnovat svou pozornost a energii tréninkovým výkonům a přípravě na ně.

„Protein je tedy základní suplement, který by měl mít sportovec ve svém hledáčku.“

Co Protein obsahuje?

Čokoládový proteinProteinové prášky obsahují především bílkoviny ze snadno stravitelných zdrojů. Narozdíl od gaineru obsahuje velmi nízké množství sacharidů a přiměřené množství tuků.

Použití Proteinu

Bez limitů

Proteinové přípravky jsou vhodné v podstatě pro kohokoliv, protože každý z nás musí denně přijímat bílkoviny. Protein představuje lehce stravitelný zdroj bílkovin, který uleví trávící soustavě a příjemně osvěží monotonní jídelníček. Hojně se využívá při redukčních dietách, ale stejně tak při nabírání svalů.

Kdy a jak správně dávkovat protein?

Nejčastější využití má protein po posilování a po intenzivním výkonu v silových sportech. Důvod je prostý. Žaludek je po tréninku odkrvený, protože většina krve putuje do svalů, a tudíž má sníženou schopnost trávit jídlo (natož pevné jídlo). Proteinový prášek obsahuje rychle a snadno stravitelné spektrum bílkovin, které navodí regeneraci a výstavbu nových svalových vláken.

Dále je možné využít proteinové výrobky jako svačiny, ale také jako doplňky jídel, které neobsahují požadované množství bílkovin.

Jaké jsou hlavní výhody užívání Proteinů

Rychlý na přípravu, ohleduplný na postavu!

Protein stačí nasypat do šejkru, přidat vodu a promíchat. Je to rychlovka a máte připravenou svačinu, kterou z časových důvodů nestíháte nebo do sebe nemůžete dostat. Obsahuje základní živiny, minimum cukrů a tuků – tedy nic co by negativně ovlivňovalo vaši těžce vydřenou postavu.

Nápoj z proteinového prášku je snadno stravitelný

Proteinové prášky obsahují snadno stravitelné bílkoviny, které se rychleji a snadněji dostanou do trávící soustavy a jsou tak plně využity pro regeneraci svalů. Z tohoto důvodu se aminokyseliny (částečky proteinu) obsažené v proteinu, dostávají do krve významně rychleji, než u běžného (pevného) jídla. To vede k rychlejší regeneraci a zastavení katabolických dějů (úbytku svalů) po tréninku.

Jak tedy vybrat správný Protein?

Zprvu bych vám doporučil dívat se na množství bílkovin ve 100 g prášku. Volte v  rozmezí od 75 do 85 g bílkovin na 100 g výrobku. Budete tak mít záruku skvělé chuti a zároveň toho, že v proteinu nebudou obsaženy přidané látky postrádající smysl.

Za druhé bych doporučil volit protein bez umělých sladidel, jelikož tato aditiva zbytečně zatěžují naše trávení a organismus.  POZOR si dávejte na Acesulfam K, Aspartam, Sacharin NA a Cyklamát NA, což jsou hlavní používaná umělá sladidla. Mezi přírodní sladidla patří naopak sukralóza nebo steviosid.

Nakonec se dívejte na jednotlivé bílkovinové složky v proteinu. Důležité je, aby protein obsahoval minimálně dvě různé složky – například syrovátkový proteinový koncentrát a micerální kasein. Použitím pouze jedné složky bílkovin není možné dosáhnout perfektního výsledku, byť se jedná o velmi kvalitní složku (např. micerální kasein). Kombinací dvou a více složek bílkovin se jejich vlastnosti vylepší a výsledkem je lepší využitelnost bílkovin do svalů.

Pokud si chcete pořídit smysluplný doplněk výživy, zvolte náš Gorilla ACTIVE Protein! 🙂

Kam pokračovat dál?

   Kolik bílkovin jíst a proč

   Jak nejlépe využít anabolické okno

   Za vším hledej trávení

Klíčová slova: protein, jak vybrat protein, gorilla raw protein, proteiny, jaký protein, proteinový nápoj, proteinový prášek, protein davkování  

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů