Jak vybrat Gainer

Dnešní odvětví suplementů neboli doplňků výživy je natolik rozsáhlé, že se v něm kde kdo lehce ztratí. Proto bych v rámci tohoto blogu publikoval články, díky kterým se ve výběru lépe zorientujete a budete moci sami posoudit kvalitu a efektivitu různých produktů.

V tomto článku rozeberu základní charakteristiky gaineru. Provedu vás tím:

  • co je to Gainer?
  • k čemu se používá?
  • pro koho jsou Gainery určené?
  • jaké mají Gaineru složení?
  • jak Gainer co nejlépe využít?
  • a nakonec jak Gainer správně vybrat.

Co je to Gainer?

Gainer je rychle stravitelnou směsí živin, především sacharidů, cukrů a následně proteinů a tuků. V zásadě se nutričními hodnotami velmi podobá běžnému jídlu, které si dáte třeba k obědu, ale jeho hlavní předností je právě snadná stravitelnost bílkovin, sacharidů a tuků.

Nedokážu si ani představit, jak do sebe po náročném tréninku tlačím rýži a flákotu masa. Během tréninku se totiž žaludek postupně odkrví a ještě tak hodinu po tréninku je vhodné přijímat jen tekutou výživu.

K čemu se Gainery používají?

Hlavními úkoly Gainerů (neboli sacharidových přípravků) jsou doplnění svalového glykogenu a zastavení katabolických dějů po tréninku. Tím přispívá k rychlejší regeneraci svalů po posilování a růstu svalů.
Konzumace Gaineru po posilování zvýší hladinu inzulínu v těle, a to díky vysokému množství sacharidů a cukrů. To je v zápětí signálem pro zahájení regenerace a růstu svalů po tréninku.

Inzulín totiž patří mezi silné anabolické hormony, které si tělo dokáže vytvořit přirozenou cestou. Hlavní funkcí inzulínu je právě transport živin tam, kde jsou nejvíce potřeba – to znamená do svalů. Díky tomu v těle okamžitě po posilování nastartujete anabolické děje podporující svalový růst.

Pevné jídlo nebo Gainer po tréninku?

Po tréninku je trávící soustava odkrvená, protože všechna krev je ve svalech. Znamená to, že trávení máme velmi zpomalené a klasické jídlo po tréninku není zrovna ideální rozhodnutí.

Právě pro tyto účely byly vyvinuty Gainery, které obsahují všechny potřebné živiny a hlavně jsou snadno stravitelné! Díky tomu tělo nebude vynakládat všechnu energii pouze na trávení, ale může zahájit regeneraci s obnovou svalových vláken.

Jak Gainer používat a pro koho je určený

Gainer se využívá jednak jako rychlá náhrada jídla při nabírání svalů, ale primárně je určen k pití po posilovacím tréninku pro rychlé doplnění svalového glykogenu.

Pro koho je Gainer určený

Vzhledem k vysokému obsahu sacharidů není gainer vhodný pro ty, kdo spalují tuk a snižují svou hmotnost.

Tento typ suplementu je ideální pro ektomorfy, mezomorfy a obecně pro jedince s nízkým procentem podkožního tuku (pod 12 %), kteří obtížně nabývají na hmotnosti.

Pokud máte více než 15 % tuku nebo vaše břišní svaly nejsou viditelné, uživejte gainer v menších dávkách. Vysokokalorický jídelníček zaměřený na nabírání svalů by v takovém případě znamenal spíš zvýšení zásob podkožního tuku než svalové hmoty. Proto doporučuji raději počkat s nabíráním až do chvíle, kdy budete mít méně jak 12 % tuku.

Jak Gainer používat a dávkovat

Dávkování gaineru před tréninkem dokonce blokuje spalování tuků při samotném tréninku. Toho se však není třeba obávat, pokud jste od přírody hubení a potřebujete přibrat. Právě užívání gaineru před tréninkem je velmi opomíjené a přitom má velký význam při nabírání. Během tréninku se přijaté živiny částečně rozloží a jsou připraveny k využití ihned po tréninku k urychlení regeneračních procesů!

To samé platí i při dávkování po tréninku, nicméně v tomto případě je zde časová prodleva, než tělo zpracuje tyto živiny a ty se dostanou do krve.

Co vlastně Gainery obsahují

Produkty, které lze na trhu najít, obsahují 10-45 % bílkovin, 50-90 % sacharidů a nízký podíl tuků. Většina Gainerů obsahuje jen pár gramů tuků. Vyšší podíl tuků (okolo 10 %) svědčí o vyváženosti výrobku pro dlouhodobější užívání.

Gainer Gorilla RECOVERY Fuel má špičkově navržené složení bílkoviny MUSCLE ESSENTIAL AMINO, což znamená, že bílkoviny jsou obsaženy v ideálním poměru pro regeneraci svalů.

Gainery tedy obsahují všechny potřebné živiny a látky pro doplnění energie, obnovení glykogenových zásob a zahájení výstavby nových svalových vláken.

Na závěr bych chtěl připomenout, že Gainer byste měli volit v případě, že potřebujete zefektivnit nabírání svalové hmoty a podat lepší tréninkový výkon!

Jestli se vám článek líbil, dejte prosím Like níže a sdílejte jej s přáteli.

Jakub Jiřičný

Kam pokračovat dál?

Gainer Gorilla RECOVERY Fuel

 

Klíčová slova: gainer, jak vybrat gainer, gorilla recovery fuel, gainery, jaký gainer, sacharidový nápoj, gainer v prášku, gainer davkování, suplement po tréninku

 

Jak zhubnout 8 cm v přes bčicho za 21 dní

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů