Jak spálit více tuků bez diet a cvičení

Když někdo mluví o tom, jak zhubnout co nejrychleji, naskakuje mi husí kůže a často se i do daného hovoru montuju. Totiž – je skutečně možné rychle zhubnout, ale určitě ne efektivním spalováním tuků a s dlouhodobým účinkem. Rychlé úbytky na váze s sebou nesou „jojo efekt“. Ten je zapříčiněn velkým výživovým deficitem nebo extrémním směrem stravování (např. proteinová dieta). Tzv. “shazovat na váze” se dá tedy poměrně rychle, otázkou ale je, co. Většinou to totiž dopadne tak, že odchází voda, zásoby cukru ve svalech i svaly samotné a tuky jen minimálně. Tělo totiž není hloupé, bleskově reaguje a adaptuje se. Proto radím – než se pustíte do extrémních diet, raději se v první řadě zaměřte na následující principy, jak spálit tuky bez diet a cvičení. Samozřejmě, pokud chcete na své postavě zapracovat více, pak přiměřené cvičení a smysluplný stravovací režim je pro transformaci postavy více než nutný. Tohle řešíme v našem projektu Výzva 21 dní.

1. Spánek

Nepřerušovaný kvalitní spánek je jednou z nejvíce podceňovaných metod, jak spalovat tuky. Vše to začíná v bodě, ve kterém si stanovíte, kdy budete pravidelně chodit spát a kdy budete pravidelně vstávat – každý jednotlivý den. Pokud máte různé pracovní směny, bohužel se s kvalitním spánkem asi ani nepotkáte – to je cena za práci, jakou děláte. Váš přirozený denní rytmus (známý jako cirkadiánní rytmus) je pravděpodobně nejdůležitější faktor ovlivňující zdravou produkci vašich hormonů (např. růstového hormonu, který má zásadní vliv na vaši postavu) a schopnost těla spalovat či ukládat tuky. Pozor – spánek nejde nějak dohnat ani dospat. To je velký mýtus. Jeho nepřiměřený deficit nelze ani “přebít” nejlepší stravou nebo pohybem. Sedm až devět hodin spánku každou noc je ta hranice, kam musíte směřovat. Cca 8 hodin je pro mě magické číslo, které na mě funguje prostě perfektně.

2. Meditace

Stres je ničitelem všeho a dokáže během vteřiny vykolejit funkčnost mozku i těla. Jestli chcete spalovat tuky opravdu účinně, musíte se bezpodmínečně naučit “odplavovat” stres. Jednou z těch nejlepších technik vůbec je právě meditace. Dopředu odpovím, že meditace není stav, kdy se vznášíte, ani to není nic nadpřirozeného. Meditace je stav, kdy vypnete všechny myšlenky a vnímáte, co se právě teď děje ve vašem okolí i ve vašem těle. Prostě se na chvilku „odpojíte“ od všech starostí a přenesete se nad oblaka všech problémů, úkolů a myšlenek. Rád medituji ihned ráno, než začnu cokoliv řešit. Nyní používám na doporučení Headspace.com, který je minimalistický (10 minut) a funguje opravdu perfektně. Je tam i 10 lekcí zdarma, které si určitě vyzkoušejte. Možná budete překvapeni, jak prosté to je. Klid v hlavě chce ale trénink a často to není lehké. Stojí to ale za to! Spolu s čistou myslí se využívají techniky hlubokého břišního dýchání, díky kterému načerpáte energii, neboť okysličíte tělo ve velkém. Meditaci beru už téměř jako denní nutnost, protože díky ní dokážu pracovat s fokusem na věc, rychle, kvalitně a efektivně. Taky vím, co budu přesně dělat a lépe se rozhoduji. Dokonce jsem měl zatuhlé trapézové svaly, což je jedním z příznaků velkého množství stresu – a teď? Uvolněná a funkční krční páteř. Samozřejmě to asi není jen meditací, ale třeba i tím, že využívám každé ráno, před tréninkem, po tréninku i před spaním automasážní pomůcky, které mi uvolní zatuhlé svaly po hodinách u počítače.

3. Podpořte metabolismus funkčními látkami

Pokud je vlak rozjetý správným směrem, tedy pokud jste již ve fázi, kdy jste začali spalovat tuky a dosáhli svých prvních výsledků, pak se vyplatí vhodit do hry funkční látky! Pozor – nepíši teď o zázračných pilulkách, ale o opravdu zdravotně nezávadných a fungujících látkách, které zúročí vaši snahu při spalování tuků. Co tím přesně myslím? Rozhodně NE spalovače tuků na bázi karnitinu nebo jiných podobně až zázračných látek. Dokonce nemluvím ani o proklamovaném spalovači Acai Berry – ten mi přijde přitažený za uši až moc (o tom třeba příště). Prostě použijte ověřené, zdravotně nezávadné látky pro podporu metabolismu, zvýšení citlivosti na inzulín, anebo omezení vstřebávání sacharidů a tuků. Více jsem se o tom rozepsal v článku: Jak fungují spalovače tuků.

4. Buďte vděční

Zpět k ranní meditaci. Po ní si totiž sednu, abych prolistoval v mém deníku úspěchů vším, za co jsem vděčný. Deník si také pročítám před spaním, kdy je nejlepší čas si zrevidovat den a ohodnotit, za co se mohu pochválit, co jsem dokázal. Ať už jakkoliv. Když se totiž budete zaměřovat na dobré věci a okamžiky ve vašem životě, budete šťastnější a úspěšnější, a to samé z vás bude zářit také na ostatní. Prostě změníte své myšlení a přístup k ostatním lidem. Navíc, když jste šťastní, budete se uchylovat k lepším rozhodnutím. Jak to ale souvisí s tím spalováním tuků? Například tak, že když budete šťastní, nebudete tolik ve stresu a produkce hormonů bude podporovat spalování tuků. Nebo jiná souvislost – jak může být lehké cvičit a jíst zdravě, když máte špatnou náladu? Ani moc ne, že? Naopak, bude to velmi těžké. Je o mnoho lehčí sáhnout po sladkostech, když se cítíte na dně, a vykašlat se na cvičení. Nemám pravdu? Zkrátka, když jste šťastní, nemusíte se nutit. Prostě si zajdete zacvičit a jíte zdravě. Samozřejmě, ještě musíte přidat trochu práce z vaší strany – samotný přístup neudělá vše. Trénováním vděčnosti můžete dosáhnout perfektního dominového efektu směrem k pozitivní změně v životě. Proto udělejte si čas a zaměřte se na vaše pozitiva a dosažené výsledky ideálně každý den.

5. Trénujte ráno

Jste ranní ptáče? Já se snažím být. Pracuji na tom. Protože když jsem chodil cvičit odpoledne po výživném dnu v práci, měl jsem co dělat, abych se přemluvil. Což mě vyčerpávalo, protože pohyb musím mít. Proto poslední dobou začínám pomalu přecházet na ranní tréninky. Pamatujte, že nejlepší trénink byl ten, co se uskutečnil! Pokud se také často přemlouváte a nemáte jasný plán, zkuste náš program Výzva 21 dní.

6. Začněte svůj den s proteinem

Určitě si poznamenejte i to, že byste měli mít ve svém prvním jídle dne dostatek bílkovin. Pokud chcete své tělo přeměnit na „tuk spalující mašinu“, musíte do sebe dostat alespoň 20 gramů bílkovin v prvním jídle. S tím totiž stabilizujete krevní cukr, snížíte chutě na sladké a udrží vás to syté delší dobu. Pokud si dáváte ke snídani různé kaše, stačí si do nich přidat kvalitní protein – GORILLA ACTIVE Protein, který nejenže skvěle chutná, ale samozřejmě také dodá dostatečné množství bílkovin.

ACTIVE Protein

Protein zaměřený na lidi s aktivním životním stylem.

– bohatá přírodní chuť založená na bázi přírodních ingrediencí

– 4 složky bílkovin pro maximální využitelnost a vstřebatelnost

– obsahuje 100% vitamínů B-komplexu pro rychlejší překonání únavy a vyčerpání po tréninku

7. Zkuste přidat jablečný ocet

Jablečný ocet obsahuje octovou kyselinu, která má perfektní zdravotní účinky. Už jsem se o ní v mých článcích párkrát zmiňoval. Jak zajistit, aby jablečný ocet pracoval pro vás? Když si dáte 1 – 2 lžíce jablečného octa do sklenice vody a vypijete to před jídlem. Jednoduché, ne? A jak to vlastně funguje? Dávka jablečného octa funguje jako skvělý prostředek, jak si udržet stabilní inzulín bez velkých výkyvů, a jednoduše zajistí to, aby vaše jídlo neskončilo v tukových zásobách. Je jedno, jestli máte problémy s krevním cukrem či jestli jste diabetici – jablečný ocet vždy pomůže. Věřte, že pár lžic denně ve sklenici vody rozhodně poznáte a pomůže to.

8. Eliminujte lepek

Můj názor na lepek se za poslední měsíce výrazně změnil a pochopil jsem, že lepek není tak zlý, ačkoliv se o něm stále traduje populární propaganda. Samozřejmě, lepek je špatný, pokud je dominantní. Např. v bílých rafinovaných moukách, které jsou nevýživné a zbavené všech výživových látek, třeba vlákniny. Jestli máte problém s tím, že si nebudete moci dát váš oblíbený chleba, rohlík nebo muffin, pak vám slibuji, že pokud přestanete jíst tohle bílé pečivo z rafinované mouky, shodíte 1 – 2 kila během několika dní. Lepek ve velkém množství spouští záněty a alergické reakce, které mohou vést k nabírání tuků. Každopádně, pokud si na víkend upečete vlastní kváskový chléb třeba ze špaldy, ovsa, žita a přidáte tam různé kombinace oříšků a semínek, pak se nemusíte obávat. Jde nám primárně o eliminaci čistě rafinovaných zdrojů a snížit tak celkové množství lepku.

9. Nepřehánějte to s kardiem

Kardio cvičení je dvousečný meč – na jedné straně perfektní nástroj, jak se zbavit tuků, ale na straně druhé může dlouhé časté kardio znamenat pro tělo rychlé přizpůsobení. Vy pak pro další spalování musíte zvyšovat čas, intenzitu nebo opakování aktivity. Proto je kardio v určitém úhlu pohledu špatné. Navíc může ovlivnit činnost štítné žlázy, což rozhodně nechcete. Důvod proč, jsem psal v článku Jak nezdravé trávení sabotuje vaše spalování tuků Je třeba vše střídat – intervalové tréninky, posilovací tréninky, kondiční tréninky a kardio tréninky. Pokud si s tím nevíte rady, rozhodně se pusťte do našeho programu Výzva 21 dní.

10. Vylečte své trávení

A jako poslední – opět připomenu trávení. Když to shrnu – jste to, co strávíte, nikoliv jen to, co dostanete do úst. A proto je nesmírně důležité se o své trávení starat. Špatné trávení je spojováno se sklony k ukládání tuků (obezitě), ale i k jiným chronickým nemocem. Trávení také znamená 70 % vaší imunity. A víte, kde bude vaše imunita, když vaše trávení bude na bodu mrazu? Prostě eliminujte lepek, který se podílí na špatném trávení taktéž. Jezte kvašené zelí a jiné kysané výrobky, např. mléčné – kefír, a v první fázi rozhodně sáhněte po kvalitních probioticích, které obsahují i prebiotika a trávící enzymy – doporučuji Floracor.

Jak postupovat?

1. zapracujte na spánku (7,5 hodin 6x v týdnu a jeden den si naspěte na 9 hodin)
2. meditujte – 10 minut každý den ráno – headspace.com
3. vhoďte do hry funkční spalovač – GORILLA METBURN
4. každý večer si sedněte s deníčkem a napište si, co jste dnes udělali a za co jste dnes sobě (i ostatním) vděční
5. odtrénujte pokud možno ráno, ať toho večer nelitujete – zkuste program Výzva 21 dní
6. ujistěte se, že první jídlo dne obsahuje dostatek bílkovin – například díky GORILLA ACTIVE Proteinu
7. používejte jablečný ocet před jídly se sacharidy (stačí 2 lžíce do skleničky vody před jídlem)
8. eliminujte lepek na minimum, ale kvalitních obilninových produktů týdně
9. neztrácejte svůj potenciál jen s kardio tréninky – vyzkoušejte program Výzva 21 dní
10. zamakejte na svém trávení – absolvujte kúru kvalitních probiotik Floracor

KAM DÁL?

Klíčová slova: spalování tuků, lepek, kardio, trávení, metabolismus  

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů