Jak shodit tuk na břiše – ověřený návod

Mysleli jste si, že pevné vypouklé břicho je doménou pouze mužů, kteří mají rádi pivo? Dříve možná, dnes už tuk na břiše trápí většinu z nás. Snížení fyzické aktivity, změna stravy a stravovacích návyků, nekvalitní potraviny, ale i třeba vysoké množství stresu dnes dělá tyto vypouklá bříška už i dětem a ženám vcelku běžně. Jak účinně shodit tuk na břiše a předejít vzniku široké škály civilizačních nemocí? To se dozvíte následujících řádcích.

CO JE A KDE SE VZAL TUK NA BŘIŠE?

Pevná vypouklá bříška jsou zapříčiněna tzv. viscerálním tukem. Tedy tukem, který se nachází okolo orgánů. Jedná se o mnohem nebezpečnější typ tuku, než je ten podkožní. visceral-fat-graphic450

1. obrázek je ideální případ (žádné riziko), 2. obrázek znázorňuje někoho obézního a má tzv. nepevné bříško (střední zdravotní rizika), 3. obrázek je nejhorší a značí sice relativně nízký podkožní tuk ale vysoký viscerální tuk, čímž ohrožuje člověka nejvíce na zdraví (vysoká zdravotní rizika) VF – viscerální tuk; RF + SF podkožní tuk

Podkožní tuk je ten, který je méně foremný a nedrží tvar. Je hlavně neestetický a představuje mírné riziko různých onemocnění. Může ho být celkově více, než tuku viscerálního a tak může zatížit náš pohybový aparát, a tím pádem i svaly a srdce. Viscerální tuk, je násobně nebezpečnější jednak kvůli tomu, že nemusí evokovat až tak estetickou vadu (např. muži mohou mít pevné břicho s břišními svaly nicméně jen vypuklé), ale zdravotně je horší než tuk podkožní. Je to z důvodu, že přímo obklopuje orgány, které může omezovat. Viscerální tuk se pojí s různými civilizačními chorobami – jako cukrovka, vysoký tlak, obezita a podobně. Kde jsme přišli k těmto bříškům? – Snížení fyzické aktivity a sedavé zaměstnání – Nekvalitní a nevyvážené stravování – Špatné stravovací návyky – Dnešní životní styl plný stresových situací

5 kroků, jak shodit tuk na břiše

1. Jezte více bílkovin

Bílkoviny jsou extrémně důležitou živinou pro spalování tuků. Bílkoviny napomáhají budovat svalovou hmotu a tím pádem i zvyšují celkový výdej energie. Důležité jsou bílkoviny i tím, že zvyšují produkci hormonu nasycení, což snižuje chuť k jídlu a podporuje nasycení. Existuje řada studií, které prokazatelně ukazují, že stravování bohatší na bílkoviny vede ke snižování tuku na břiše než u stravování, které je chudší na bílkoviny. [1, 2, 3] Bílkoviny také zrychlují metabolismus a pomáhají udržet svaly ve fázi spalování tuků.

  • Denní dávka bílkovin by se měla pohybovat okolo 1,4 g/kg váhy u žen a cca 1,8 g/kg u mužů.
  • Doporučuji si hlídat množství bílkovin v každém jídle (maso, luštěniny a různé ořechy) a po tréninku si dopřát kvalitní proteinový nápoj.

2. Začněte cvičit

Posilování dávno není jen pro muže, kteří chtějí vypadat jako Arnold Schwarzenegger. Není totiž posilování jako posilování. Nemusíte zvedat těžké činky a řvát u toho, jako některé korby v posilovnách. Stačí cvičit smysluplně doma a pořídit si jen cvičební program. Pak už vám stačí jen to, že budete chtít. Posilování v kombinaci s kondičními prvky vedou k rapidnímu snížení viscerálního tuku, snížení možnosti výskytu diabetu 2 typu či zábraně tučnění jater. [4, 5, 6] Při cvičení prostě spálíte tuky, budete mít skvělou fyzičku a v kombinaci s kvalitní výživou budete shazovat tuky raz dva.

3. Jezte zeleninu a vlákninu

Vláknina je nestravitelná část stravy, především zeleniny, která funguje jako jakýsi “zpomalovač”. Vláknina zasytí na delší dobu a budete dříve sytí. Sníží vliv cukrů na inzulín a dokonce může blokovat vstřebání některých cukrů do krve. Skvělým trikem je to, aby se skládalo jídlo ze salátu, masa a přílohy. Nejprve začít jíst salát, a jakmile ho sníte, pustit se do masa nebo jiného zdroje bílkovin a teprve až pak sacharidů, tedy přílohy.

  • Extra účinná je pak vláknina glukomannan, která má zesílené vlastnosti klasické vlákniny. Studie potvrzují úbytek cca 2 kg za 8 týdnů při užívání na denní bázi.

GORILLA METBURN - spalovač tuků GORILLA METBURN

Turbo pro metabolismus – obsahuje látky posílující metabolismus (krebsův cyklus) – snižuje, které mají cholesterol a kontroluje krevní cukr – 50% obsahu speciální japonská vláknina glukomannan

4. Napravte trávení a zapojte probiotika

Nechápete, jak může mít spojitost trávení s vypouklým břichem a viscerálním tukem? Psal jsem o tom v článku “Jak nezdravé trávení sabotuje vaše spalování tuků”, kde jsem se rozepsal do detailu. Ve zkratce je to však o tom, že jednak špatné trávení vede k nadýmání a tedy ještě většímu bříšku a také že špatné nastavení bakterií ve střevech znamená chabé vstřebávání živin do krve, čímž vzniká podvýživa. Některé studie potvrdily, že obézní jedinci mají přemnožené některé bakterie, které dokáží ze stravy čerpat více energie a tím přispívat k nárůstu váhy. Také nevyvážené trávení vede k rozvoji civilizačních nemocí jako cukrovka nebo obezita. [7, 8, 9]

  • Pořiďte si kvalitní probiotika a absolvujte jejich kúru na nastavení kvalitního a zdravého trávení.

5. Omezte příjem sacharidů a cukrů

Cukry obsahující fruktózu a jsou spojeny s obezitou, pokud se užívají v nadbytku. Stejně tak i to platí i ve “zdravějších” variantách sladkého jako je např. med. Sladká chuť a cukr jednoznačně vedou k určitým procesům v těle a ve velké dávce k nezdravému zvyku, které dlouhodobě znamená příbytek na váze a potencionální výskyt civilizačních onemocnění. O celé problematice jsem psal v článku “Jak zdravě sladit – nebo nesladit?

Klíčová slova: jak shodit, tuk na břiše, spalování tuků, trávení, glukomannan, metabolismus  

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů