Jak se správně vybírá náhrada stravy

Jistě řada z Vás ví, že náhrady stravy jsou většinou koktejlové nápoje, které nechutnají dvakrát dobře a deklarované výsledky příliš dlouho nevydrží. Na co si dávat pozor a jak vybírat náhrady stravy? Proč jsou některé náhrady stravy dlouhodobě nefunkční? Vše se dozvíte v dnešním článku!

Dnes se dozvíte:

  • Podle čeho se řídit při výběru náhrady stravy?
  • Na co si dávat pozor u náhrady stravy?
  • Jakou náhradu stravy zvolit?

K pochopení správného výběru suplementů stravy si musíme připomenout jejich účel:

Náhrada stravy se používá jako rychlá náhrada jídla za účelem snadnějšího dodržování stravovacího režimu, především při redukční dietě.

Vybíráme Náhradu stravy

Kvalita bílkovin

Při výběru je nutné klást důraz na počet bílkovinných zdrojů v produktu. Platí pravidlo, že čím více zdrojů, tím vyváženější profil aminokyselin pravděpodobně je. A tím pádem i více tělo využije a méně se bude zatěžovat odstraňováním přebytečných a nevyužitých aminokyselin.

Kvalitu aminokyselinového spektra lze vypočítat. Nicméně výpočet jednoho produktu trvá zhruba 10-15 minut u těch, kteří již vědí, jak na to. Lajk by k výpočtu potřeboval i několik hodin.

U výrobků řady GORILLA fitness na tento fakt dbáme a děláme tuto práci za Vás.

Produkty, které jsou tvořeny pouze z jednoho zdroje, zpravidla nemohou být stejně účinné jako produkty, které obsahují dva a více zdrojů bílkovin. Produkty s jedním zdrojem bílkoviny dosahují maximálně 60-70 % celkové vstřebatelnosti.

Pokud produkt obsahuje syrovátkový proteinový koncentrát (WPC) a syrovátkový proteinový izolát (WPI) a nebo třeba hydrolyzát syrovátkového proteinu – pořád je to jeden zdroj bílkoviny – tedy syrovátkový protein. Pozor, nezaměnujte se syrovátkou! Ta obsahuje hlavně mléčný cukr a okolo 14 % bílkovin!

Mezi typické zdroje bílkovin patří syrovátkové proteiny, kaseiny a kaseináty, vaječné proteiny, hydrolyzovaný kolagen, rostlinné proteiny a volné aminokyseliny.

Rostlinné proteiny a hydrolyzovaný kolagen jsou jako samotný zdroj méně kvalitní. Nicméně disponují (především hydrolyzát kolagenu) vlastnostmi, které doplňují další druhy proteinů, a proto je výhodné je přidávat do produktů. To využíváme třeba i v naší řadě produktů.

Vybírejte tedy produkty, které obsahují více zdrojů bílkovin, tedy alespoň 2-3 zdroje naráz.

Správný poměr živin

Smysluplný jídelníček musí obsahovat dostatek bílkovin, sacharidů ale i tuků. Náhrada stravy by to měla respektovat dvojnásob. Tak proč je většina produktů postavená pouze na rychlých cukrech, troše bílkovin a v rohu se klepe trochu tuku? Není třeba si hrát na light a ne-light výrobky. Tuky jsou jednoduše potřeba. Naopak nejsou-li dodávány, pak je tělo nuceno vytvářet samo lipidy. Díky vysokému příjmu sacharidů a tedy zvýšenému inzulínu pak tyto lipidy krásně zabuduje do zásob tuků a my přibíráme.

Apeluji na Váš zdravý rozum. Vybírejte jídlo a doplňky s rozumem a stravujte se pestře a plnohodnotně.

Poměr zhruba 20 g bílkovin, 40 g sacharidů a 10-15 g tuků na dávku je skvělý a funkční. Tento poměr mimo jiné respektujeme v náhradě stravy BURNOUT fuel.

Nekupujte kostkový cukr

Ve spoustě produktů i dnes nalezneme legendární stolní cukr. Je to ale doopravdy zapotřebí? Ne. Kostkový cukr by se v těchto výrobcích prostě neměl objevovat vůbec.

Tak, jako již mnohokrát, na Vás chci apelovat, abyste si dávali pozor na pšenici. Pšenice by neměla být nadále deklarována jako součást zdravé stravy, a to ani v celozrnné a jiné formě. Důvodem je vysoký glykemický index vlivem mutace genu v pšenici. Ale nejen to.

Dávejte si pozor na produkty, které obsahují klasický cukr a pšenici. Vybírejte produkty, které obsahují oves, žito, rýži a další zdroje.

POZOR: kukuřičná mouka může být stejné zlo jako pšenice.

Jasnou volbou při vývoji BURNOUT fuelu byl ovesný extrudát. Jedná se o ovesnou mouku, na kterou jsou navázány molekuly glukózy, které chrání oves proti žluknutí. Je to častý a přehlížený problém především ovesných vloček, kdy vločky začínají žluknout již několik dní po rozemletí.

Žluknutí (neboli oxidace tuků) je děj, kterým se degradují mastné kyseliny i potravina jako taková. Problematické je to především u potravin s vyšším obsahem mastných kyselin, jako jsou právě vločky. Důsledkem je znehodnocení potraviny a rapidní snížení chuti a vůně potraviny i výživových hodnot.

Sladidla a barviva

Použití přírodních barviv a sladidel je nastupujícím trendem a je to určitě správně. Proč nevyužívat barviv a sladidel, které nám nabízí příroda? Skvělým a populárním sladidlem je stévie, tedy steviosid. Nicméně sladit pouze tímto sladidlem je chuťově otřesný zážitek. Proto fandíme využití sukralózy a stevie dohromady.

Závěrem

Zde pro Vás mám srovnání náhrad stravy BURNOUT fuel a náhradu stravy od HERBALIFE.

Vybírejte chytře a zkoušejte.
Jakub Jiřičný

Kam pokračovat dál?

banner gorilla burnout fuel

Klíčová slova:náhrada stravy, jak vybrat…, potravinový suplement, spalování, redukce hmotnosti, dieta, kaše, koktejl, redukční nápoj, zdravá kaše

Od 14.12.2012 bylo zakázáno uvádět většinu tvrzení u jednotlivých surovin a to nařízením Evropské komise č. 432/2012, v případě že nebyly u potraviny či doplňku stravy provedeny klinické testy v souladu s nařízením Evropské komise. Tento článek má pouze informativní charakter a čerpá z volně dostupných studií. Většina tvrzení není tedy podložena zdravotním tvrzením nařízením EU.

Jak zhubnout 8 cm v přes bčicho za 21 dní

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů