7 nejčastějších fitness mýtů

Potácíte se v různých poučkách, které jste se dozvěděli na internetu? Jdou často proti sobě a každý tvrdí něco jiného? Pak jste dost možná obětí fitness mýtů, které prostě nedávají příliš smysl. Myslím, že každý se nalezne alespoň v jednom z těchto 7 fitness mýtů. Vítejte na cestě z kola ven.

1. Tvarohové království

Co na noc? Jedině tvaroh, protože je to fúra bílkovin. Tvaroh obsahuje primárně nekvalitní zdroje bílkoviny kaseinového typu. Konkrétně jsou to kaseináty sodné a vápenaté. Na jednu stranu jsou tyto zdroje velmi vhodné na noc, a to především díky delší době trávení bílkovin. Na druhou stranu nemají samy o sobě vhodný poměr aminokyselin. Jsou tedy pro tělo špatně využitelnou bílkovinou. Nezáleží totiž jen na tom, kolik potravina obsahuje bílkovin, ale jaký má potenciál ke vstřebání tělem. Ten se odvíjí právě od poměru jednotlivých aminokyselin a bílkovin. Mnohem vhodnější než tvaroh je cottage sýr, který obsahuje micerální kasein. Ten je využitelnějším zdrojem bílkovin s delší dobou vstřebání. Nejvhodnější je přímo proteinový nápoj, jehož složení je sestaveno přímo tak, aby využití bílkovin bylo maximální. Proteinové nápoje totiž obsahují kombinace různých typů bílkovin a tím pádem se skvěle doplňují.

ACTIVE Protein

Protein zaměřený na lidi s aktivním životním stylem.

– bohatá přírodní chuť založená na bázi přírodních ingrediencí

– 4 složky bílkovin pro maximální využitelnost a vstřebatelnost

– obsahuje 100% vitamínů B-komplexu pro rychlejší překonání únavy a vyčerpání po tréninku

2. Celozrnné zmatení

Celozrnný chléb ke snídani. Vícezrnná bagetka ke svačině a pak ke druhé. A navečer znovu. Jednou se šunkou, podruhé se sýrem, pak kombinace. Není vám to podobné? Není divu. Do celozrnného pečiva jsou všichni blázni! Víte, že před 10 lety začala mezinárodní zdravotnická organizace známá jako WHO doporučovat upřednostnění celozrnných sacharidů před tuky? Cíl byl snížení míry obezity na světě. A jak to dopadlo? Došlo k násobnému zvýšení! Zbrzděte s obilovinami! Všeho moc prostě škodí. Není to sexy pravidlo, ale prostě to platí. Mimochodem slyšeli jste o bezsacharidových těstovinách? Vyzkoušejte je!

3. Aminokyseliny BCAA všude

Další oblíbený mýtus je šílené dávkování aminokyselin. Před tréninkem, během něj i po něm. Výrobci prostě chtějí, abyste jejich výrobek rychle spotřebovali. Neustálý přísun aminokyselin vás ale můžete obírat o potenciál! Přirovnám to k poučení v životě. Když budete mít v životě minimum problémů a žádné starosti, nebudete dost možná soběstační. Když si ale projdete doslova peklem a sáhnete si na dno a nevzdáte to, problémy vás posílí a z vás se stane silnější člověk. Stejné je to při cvičení. Nemá smysl tělo chránit před pádem na dno, chránit svaly regeneračníma aminokyselinama před i při tréninku. Prostě odcvičte trénink naplno, dejte tělu zabrat a po tréninku si dopřejte opravdu účinné aminokyseliny! Pozn. Něco jiného je, když si před tréninkem dáte aminokyseliny, které nazývám výkonnostní – tedy ty, co vám zlepší prokrvení, okysličení, bdělost a podobně.

_vyr_67GORILLA-AMINO-720x950 GORILLA AMINO Fuel – aminokyseliny

První pomoc svalům po tréninku! – *až o 350 % účinnější než klasické aminokyseliny BCAA – komplex 16 druhů aminokyselin včetně BCAA – volné struktury aminokyselin zaručují maximální regenerační a protektivní účinky *[2005 – 2007] studie účinnosti aminokyselin a jejich porovnání na univerzitě v Galvestonu

4. Sacharidy večer jako sprosté slovo

Jíte sacharidy hlavně dopoledne? Váháte jestli ovoce spíš ráno nebo odpoledne? Co jíst večer? Hlavně ne sacharidy! Položte si otázku: “Kdy tělo nejvíce spotřebovává živiny?” Při aktivitě, pohybu, a tedy tréninku a cvičení. Pokud tedy cvičíte večer, jako to dělá většina lidí. Pak je večer také nejvhodnější doba na sacharidy. Sezení v práci nebo studium ve škole vám tolik sacharidů nespotřebuje. Cvičení ale ano! Takže moje rada zní, sacharidy si dopřejte po tréninku.

5. Odsouzená káva

Přijde mi, že poslední roky se shlukují mračna nad pitím kávy. Nerozumím tomu. Co je špatného na kvalitní kávě, kterou si doma čerstvě namelete a správně připravíte? Samozřejmě bez mléka nebo cukru. Káva obsahuje antioxidanty, vitamíny, minerály. Zlepší vaši pozornost a psychickou výkonnost. Pití kávy je parádní relaxační a společenský rituál. Rozhodně 2 šálky kvalitní kávy denně nezapříčiní překyselení organismu. Za něj může vaše celková životospráva. Kávu si tedy v klidu užijte. Pro ty, kteří hledají kvalitní kávu doporučuji naši Gorilla Coffee.

6. Sladký život bez cukru

Nikdo z nás nesladí cukrem, že? Cukr se stal u lidí, co se zajímají o fitness tak trochu tabu. Místo cukru jsme našli zaslíbení ve stévii, různých sirupech (nejlépe nízkokalorických bez cukru) a dalších. To ale není řešení. Víte proč? Tělo totiž prvotně až tak nezajímá, jestli konzumujete cukr, nebo stévii. Sladká chuť automaticky vyvolává v těle víceméně stejné procesy. Jedním z nich je třeba zvýšení hladiny inzulínu. Řešením není omezovat cukr a nahradit ho “zdravějšími alternativami”. Řešení spočívá v omezení sladké chuti celkově. Proto se cukru příliš neštítím. Spíš mám rád třtinový, ale ne, kvůli tomu, že by byl zdravější. Prostě má svoji specifickou chuť a více sladí. Většina z nás jede na cukru jako feťáci na drogách. Často při větším omezení sladkého a cukru lidi bolí hlava a cítí se unavení. To je jednoduše absťák. A třeba i proto je tedy potřeba sladké chuti odvykat.

7. Novodobý nepřítel lepek

Nedávno nastalo období bezlepkové. Tak velký boom nečekal asi nikdo. Paradoxní je, že lepek vyřazují plošně všichni ačkoliv nemají s trávením lepku sebemenší problémy. Je ale opravdu tak nebezpečný? Lepek sám o sobě nebezpečný není. Ovšem v dnešní době produkované bílé pečivo obsahuje tak vysoké dávky lepku, že je vhodné jeho příjem omezit. Stejně tak pečivo obsahuje těžko stravitelné látky, které nemají s lepkem nic společného, ale jejich negativní účinky jako (nadýmání nebo těžká stravitelnost), lidé automaticky přisuzují lepku. Stejně tak jako u výše zmiňovaných celozrnných obilovin platí, že nic se nemá přehánět. Lidstvo jako druh je davový tvor. Potřebujeme ukázat na něco, proti čemu půjdeme. Označit něco, čemu se teď hromadně budeme vyhýbat nebo naopak, co teď bude hit. Snažte se hledat pravdu a nenechávejte se ovlivňovat trendy a výroky výrobců. Pravda je nejčastěji někde mezi. 🙂  

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů