7 důvodů, proč doplňovat kolagen

Kolagen je dlouhodobě odsuzován a brán za méněcennou složku, která z naší stravy téměř vymizela. Podceňovat kolagen je ale stejně krátkozraké jako omezování příjmu cholesterolu. Cholesterol totiž potřebujeme ke správné tvorbě hormonů a kolagen k udržení životně důležitých procesů v těle, o kterých bude tento článek!

7X PROČ JE KOLAGEN NEPOSTRADATELNÝ

V posledních letech vychází z řad pseudo odborníků a kulturistů názory, že když někdo přidává kolagen do doplňků, je to šetření na kvalitě výrobku z důvodu nekvalitního aminokyselinového zastoupení kolagenu. Z určitého úhlu pohledu mají pravdu, ale ten úhel je velmi úzký a v tom je ten problém.

Kolagen je sice jako samotná složka relativně špatný zdroj bílkovin pro budování svalů, ale perfektní zdroj složek, které ovlivňují sílu šlachy, což je mimochodem jediné omezení u kulturistů, když používají anabolické steroidy. Šlacha nestíhá sílit a regenerovat stejnou rychlostí jako svaly a tím pádem praská nebo omezuje další budování svalů. Při dodávání hydrolyzovaného kolagenu, což je nyní nejlepší dostupná forma kolagenu, tento problém mizí. Šlacha zůstává silná a významně se tak posouvá míra svalů, kterou je schopen člověk nabrat.

Osobně beru starání se o pohybový aparát pomocí hydrolyzovaného kolagenu za jednu z TOP věcí, které můžete pro sebe udělat… společně pak s nápravou trávení probiotiky.

7 DŮVODŮ, PROČ DOPLŇOVAT KOLAGEN

1. Obsahuje nedostatkové aminokyseliny

Jedním z důvodů, proč hydrolyzovaný kolagen máme i my v našem ACTIVE Proteinu je ten, že obsahuje vyšší množství aminokyseliny glycinu a jiných aminokyselin, které ostatní např. syrovátkové zdroje bílkovin mají velmi nízké.

Když dojde ke zkombinování proteinových zdrojů, jako tomu je v ACTIVE Proteinu, aminokyseliny se perfektně vyváží a vznikne využitelnější bílkovina, která navíc díky kolagenu stimuluje růst a regeneraci pojivových tkání v těle.

2. Šetří bílkovinu a svaly

Suplementace kolagenních peptidů (hyrolyzovaný kolagen) šetří bílkoviny a pomáhá při budování svalů. Je to jednak díky samotné protektivní funkci kolagenu, kterou chrání bílkoviny, ale také díky tomu, že kolagen dokáže stimulovat růst šlachy při jejím trénování posilováním. Ve výsledku příjem kolagenu pokročilým cvičencům může významně pomoci při budování svalů. [1]

3. Zlepšuje spánek

Máte problémy se spánkem? Dejte si hodinu před spaním talíř kvalitního teplého vývaru! Studie ukazují, že tři gramy aminokyseliny glycinu (který obsahuje ve vyšším množství kolagen, který najdete i v silných domácích vývarech) zlepšují kvalitu spánku. [2] Skvěle vás mimochodem i zasytí.

4. Zajistí zdravou šlachu a klouby

Jak jsem již uvedl výše, – kolagen je perfektní složkou, která dokáže hlavně fotbalistům udržet jejich šlachy nepřetrhané.

Z kolagenu se skládá 25-30 % všech bílkovin v našem těle. Už jen to znamená, jak důležitý je pro nás jeho příjem. Nicméně často nám chybí a ze stravy ho dnes přijímáme velmi málo.

Doporučuji denně přijímat alespoň 10 gramů hydrolyzovaného kolagenu – to najdete v jedné dávce MOVE Fuelu.

Suplementace kolagenu je také spojena se snížením bolestí kloubů u sportovců. [3]

Nicméně především bych chtěl apelovat na jeho preventivní charakter. V případě, že jej nemáte dostatek a šlacha vám opravdu praskne, již nikdy nebude tak silná jako předtím.

5. Pro krásnou pleť a pokožku

Protože vím, že mé články čtou i ženy, které o sebe rády pečují a často jim nemusí stačit jen pár zdravotních hledisek, přidávám i významné pozitivní účinky, které má kolagen na váš vzhled.

Náš obličej je totiž tvořen z kolagenu, stejně jako jiné partie, které nám mohou někdy způsobit trápení. Nedostatek kolagenu například způsobuje uvolněnou kůži na spodní straně paže u podpaží nebo může ženám zapříčinit vznik celulitidy.

Kolagen je totiž hlavní složka kůže. A když kolagen v těle chybí, tak pokožka trpí. Když je příjem kolagenu dostatečný, kůže a pleť je ve skvělé kondici.

Při doplňování alespoň šesti gramů kolagenu denně se snižuje praskání kůže [4]. Kolagenové peptidy (hydrolyzovaný kolagen) snižují výskyt vrásek [5] a zlepšují elasticitu pokožky [6].

6. Zrychluje hojení jizev

Pokud je kolagen hlavní stavební součástkou kůže, znamená to, že jeho doplňování bude znamenat rychlejší hojení jizev a ran. Poškození kůže a její regenerace vyžaduje zvýšené množství kolagenu, takže pokud jste po zranění a chcete svoji kůži rychle zregenerovat, pak je kolagen tou správnou volbou.

  • TIP: Perfektní pro hojení nejen jizev je také enzym Serapeptáza! Článek o tomto enzymu zde.

7. Pomáhá pro lepší trávení

Víte, proč se jedla horká polévka každý den k obědu jako první? Dodala kolagen do těla a ohřála žaludek. Kolagen zklidňuje a léčí trávící trakt a pomáhá s opravou sliznic. Horko zase stimuluje vyšší produkci kyseliny chlorovodíkové.

To celé znamená, že je pak jídlo mnohem stravitelnější! Takže, jezte vývary!

Cesty příjmu kolagenu

Domácí silný vývar – perfektní pro zahřátí žaludku a dodání nějakého množství kolagenu do těla. Kuřecí, slepičí, hovězí nebo kostní vývar. Čím déle se dělá, tím lépe.

Želatinové dezertyV Jídelníčkové Výzvě se můžete těšit na chia vanilkový pudding s použitím želatiny, ale i další. Prozradím Vám však již nyní, že se nejedná o nic složitého. Jednoduše jako ztužovadlo použijte želatinu.

Kolagen v drinku – asi nejsvůdnější a časově nenáročné je namíchání si čokoládového drinku, který jednou denně vypijete (třeba před tréninkem).

GORILLA MOVE Fuel kloubní drink
GORILLA MOVE Fuel
Unikátní drink pro výživu kloubů

– obsahuje prvotřídní enzymově hydrolyzovaný kolagen druhého typu,
extra dávku kurkuminu a boswelie
, které mají protizánětlivé účinky.
Obsahuje také sedm enzymů včetně bromelainu a papainu, vitamíny C a E.

Kolik kolagenu přijímat?
Alespoň 10 gramů denně. Osobně to stavím na tom, že základních 10 gramů denně přijímám z MOVE Fuelu, který si přidávám ještě do proteinu a občas si udělám vývar, či použiji želatinu do dezertů.

Důležité odkazy:
GORILLA MOVE Fuel – unikátní kloubní drink s prvotřídním hydrolyzovaným kolagenem
GORILLA ACTIVE Protein – proteinový matrix s vyváženým spekterem aminokyselin

Klíčová slova: kolagen

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů