6 tipů, jak zlepšit kvalitu trávení

V tomto článku navazuji na to, co jsem již psal ve dvou přechozích článcích Za vším hledej trávení a Příčiny špatného trávení. Existuje celá řada detoxikačních kúr a rituálů či postupů, jak očistit trávení a dodat mu opět sílu a schopnost naplno a správně trávit. Nicméně, ne vždy fungují a sám jsem si prošel řadou postupů, které neměly výsledky. Dnes jsem si pro vás připravil mé ověřené postupy, které na sobě s úspěchem dlouhodobě zkouším a doporučuji našim klientům. Věřím, že vám ušetřím čas i finance.

Co se v následujících řádcích dozvíte?

  • Jak zaručeně zlepšit kvalitu trávení
  • Jak dlouhodobě udržet sílu vašeho trávícího traktu

1. Obnovte střevní mikroflóru!

Probiotika jsou známá jako přípravky na obnovu mikroflóry ve střevech. Stejně tak se jedná o prospěšné bakterie, které nám pomáhají trávit mléčné produkty štěpením kaseinu, ničením škodlivých bakterií a zvyšováním kyselosti prostředí ve střevě (POZOR – neplést si se zakyselováním organismu – to je něco jiného).

Zde mohu doporučit produkt Floracor-GI, který je bohatý na nejpodstatnější probiotický kmen Lactobacillus acidophilus, který mimo jiné pomáhá při kandidóze.


Floracor GI probiotikaFloracor GI probiotika

Účinný komplex pro úspěšnou nápravu trávení již během pár dní!

11 kmenů probiotik
6 prebiotických složek
4 druhy enzymů

Nezapomínejte na prebiotika

Řada z vás už jistě ví, že prebiotika jsou potravou pro výše zmíněná probiotika. Mezi nejužívanější prebiotika patří inulín a FOS (fruktooligosacharidy), které naše tělo nedokáže strávit, ale o to se postarají právě probiotika. Právě FOS jsou nepostradatelnou součástí Floracoru, aby kvalitně vyživovaly nově zabydlené přátelské kultury bakterií v našich střevech. 🙂

V běžném jídelníčku prebiotika lze najít u banánů, česneku, cibule, pórku, čekanky nebo v kvalitním medu. Zařaďte tedy některé tyto potraviny do vašeho jídelníčku!

Zařaďte více vlákniny

Vláknina je také přírozný zdroj prebiotik, její příjem by se měl pohybovat mezi 10 – 20 gramy za den. Prospěšnou speciální vlákninu, která funguje i pro redukci hmotnosti, vám může dodat náš spalovač tuků METBURN, který obsahuje prospěšnou vlákninu z Japonska – glukomannan neboli konjakový mannan, jenž se stává v posledních měsících čím dál více oblíbený. Ať už kvůli skvělým výsledkům, tak svou šetrností pro tělo.

Glukomannan tak může být zajímavé spojení doplnění vlákniny, která je jednak prospěšná pro vaše trávení, tak i pro udržení normální hladiny HDL cholesterolu a také redukci hmotnosti.

2. Jezte probiotické potraviny

Jakmile obnovíte vnitřní mikroflóru cíleným doplněním probiotik, je třeba tento stav udržovat konzumací třeba následujících potravin:

  1. kimchi (velmi rozšířené v Asii a na západě, bohužel v Čechách stále špatně dostupné)
  2. kysané zelí (tak trochu evropská varianta kimchi, která je běžně k dostání)
  3. kefírové mléko / cottage sýr (obsahují přímo mléčné probiotické kultury)
  4. poslední dobou se dá sehnat i kysaný bílý jogurt

3. Přijímejte Omega 3 mastné kyseliny

Omega 3 MK jsou významným protizánětlivým nástrojem, který má nepochybně celou řadu dalších benefitů na naše zdraví. V naší skládačce o správném a účinném trávení zapadá právě protizánětlivými účinky, a to právě ve střevech. [1] Omega 3 MK mimo jiné zlepšují i citlivost na inzulín. [2]  Příjem Omega 3 MK záleží na preparátu, vždy se orientujte podle obsahu DHA a DHE, kterých byste měli přijmout denně alespoň 1 g. Základem je příjem kvalitních a tučných ryb alespoň 2x týdně. Otázkou je však jejich kvalita, proto raději doporučuji přijímat Omega 3 MK v doplňcích výživy, jejichž výběr si rozebereme někdy příště.

4. Suplementujte glutamin

Glutamin je známý především ve světě kulturistiky jako nejrozšířenější aminokyselina v těle. Její spotřeba je tedy významná a její suplementace tak podporuje rychlejší regeneraci po tréninku.

Nicméně v našem případě se zaměřme na jeho blahodárné vlastnosti v oblasti trávení. Tato aminokyselina totiž posiluje stěny tenkého střeva, což řeší jeden z hlavních problémů => syndrom děravého střeva.

5. Celé to podpořte enzymy

Jak jsem uváděl výše, v tenkém střevu tělo produkuje trávicí enzymy, které přímo ovlivňují míru využití bílkovin, sacharidů a tuků z jídla. Zde se naskýtá možnost posunout trávicí kapacitu organismu na vyšší úroveň. Proto v trávicích enzymech vidím větší potenciál než u jiných doplňků výživy a také jej dlouhodobě užívám.

Dalším pozitivem je jejich zapojení jak v žaludku (doplňují pepsin, amylázu a lipázu), tak v tenkém střevu, kde odvedou stejně kvalitní práci.

Trávící enzymy již dlouhodobě používám a v prvotním řešením kvality trávení se vyplatí vždy. Mám prověřené a s úspěchem suplementuji trávicí enzymy Digest GI od AST Enzymes. Kromě základních enzymů Digest obsahuje speciální směs proteázy I, II a III na trávení proteinů plus široké spektrum dalších podpůrných enzymů. Široké spektrum enzymů a koncentrace je to, v čem má oproti konkurenci Digest navrch.

6. Životní styl základem

Nejzásadnější, nejzákladnější ale také nejtěžší z těchto bodů. Tohle nejde udělat jen tak ze dne na den, ale vyžaduje to čas, disciplínu a celkovou změnu vašeho postoje. Zkrátka přestaňte hledat výmluvy a hledejte raději řešení!

Tím bych mohl otevřít další velké téma, a proto to raději shrnu v jedné větě: “Stanovte si zdraví, kondici a vitalitu jako svou nejvyšší hodnotu a další změny na sebe nenechají dlouho čekat.

Jako konkrétní doporučení mám toto:

  • udělejte si čas na cvičení => zbavíte se přebytečného stresu a podpoříte svou kondici
  • jezte v klidu a každé sousto důkladně rozkousejte => ulehčíte trávicímu traktu a podpoříte vstřebávání živin
  • jezte pouze, když máte hlad => pokud nemáte hlad, znamená to, že se předchozí jídlo kompletně nestrávilo. Hlad je váš přítel a autoregulační systém.
  • vyvarujte se polotovarům => budete se cítit zdravěji a urychlíte tím svou přeměnu postavy (mluvím o eliminaci či minimalizaci příjmu rafinovaných cukrů, mléčných nefermetovaných výrobcích, příjmu lepku, alkoholu a nadměrném množství umělých sladidel nepřírodního původu).

Shrnutí na závěr:

  • V prvotní fázi určitě využijte pomoc silných a účinných probiotik a trávicích enzymů (doporučuji Probiotika Floracor a trávící enzymy Digest).
  • Zaměřte se na dostatečný příjem vlákniny a prebiotických potravin.
  • Pamatujte, že váš životní styl je to, kde přichází na lámání chleba v udržení správného trávení dlouhodobě.

Máte zkušenosti s nějakým z mých tipů? Jaký? Chcete se podělit o nějaké jiné, vámi ověřené postupy? Pak se budu těšit na komentáře!

Jakub Jiřičný

Kam pokračovat dál?

Od 14.12.2012 bylo zakázáno uvádět většinu tvrzení u jednotlivých surovin, a to nařízením Evropské komise č. 432/2012, v případě, že nebyly u potraviny či doplňku stravy provedeny klinické testy v souladu s nařízením Evropské komise. Tento článek má pouze informativní charakter a čerpá z volně dostupných studií. Většina tvrzení není tedy podložena zdravotním tvrzením nařízením EU.

Klíčová slova: trávení, probiotika, prebiotika, zažívání, Floracor GI, Digest GI, Candida, využívání živin, posílení imunity, střevní mikroflóra

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů