6 nejčastějších příčin bolestí kloubů

Bolí vás klouby a nevíte proč? Nechce se vám hned k doktorovi, ale rádi byste našli příčinu bolesti a řešili ji? Zde je 6 nejčastějších příčin bolestí kloubů.

6 faktorů vzniku bolestí kloubů

Nalezení tzv. spouštěče je pro vyřešení bolesti kloubů zcela klíčové. Každopádně málokdo je schopný sebereflexe a uvědomění si, co dělal poslední dobou špatně nebo co by mohlo být příčinou vzniku jeho problému. Proto jsem pro vás dal dohromady 6 nejčastějších příčin, které stojí za bolestí kloubů.

1. Nedostatek pohybu

Tím je například spousta času stráveného sedavým zaměstnáním nebo „profesionálním gaučinkem“. Jen přiměřeně zatížené klouby jsou zdravé, respektive silné klouby. Stejně je to se svaly – když je nebudete posilovat a zatěžovat, tak nebudou mít sílu a nebudou ani schopné naplno fungovat. Tím, že je nebudete často a intenzivně používat, nebude tělo mít potřebu je udržovat. Je prostě potřeba, abyste se pravidelně hýbali. První krok musíte udělat vy, ale s tím ostatním vám pomůže náš online tréninkový a výživový program Výzva 21 dní.

2. Nezdravý pohyb

Představte si to tak, že máte naučené nesprávné pohybové vzorce nebo máte nedostatek mobility (rozsah pohybu v určitých kloubech) a stability. To se jednoduše projevuje tím, že se tělo staví do špatné pozice a nadměrně zatěžuje určité segmenty v těle, například klouby. Pokud v této aktivitě se špatným nastavením nebo ve špatné poloze strávíte určitý čas, pak dochází ke vzniku zánětů a nadměrné degradaci (ničení) tkáně. U běžců je to třeba špatný došlap a fungování těla při běhu, které může přetěžovat kyčle, celé nohy nebo třeba bedra. Dalším ukázkově špatným pohybem je nesprávné posilování břicha, kdy bedra přebírají funkci ochablých břišních svalů, které neumíte ovládat. Po takovémto “posilování” vám mohou klidně vyhřeznout ploténky. Při sportu proto dávejte pozor na techniku. Řaďte ji vždy na první místo!

3. Špatná výživa

Škodlivým je pro naše klouby také nedostatek vápníku a vitamínu D, nepřiměřený příjem cukru a nadměrná konzumace kyselin (fosforečná, citronová apd). Od toho se odvíjí celkový stav kloubů nejen u dětí, ale i dospělých. Špatná výživa může vést k brzkému řídnutí kostí a jejich odvápňování. Kvalitně a zdravě jíst bychom neměli jen kvůli skvěle vypadající postavě, ale především kvůli našemu zdraví. Pokud se chcete dozvědět o kvalitní stravě a chutných receptech, zapište se včas do našeho projektu – Jídelníčková Výzva.

4. Nedostatek kolagenu

Víte, že dříve měli lidé v běžné stravě mnohem lepší výživové složky pro klouby, šlachy a vazy než máme my dnes? Vařili totiž kvalitní guláš z klišky, nebáli se trochu tukové přikrývky na mase a vařili na sádle. Dělali také kvalitní a silné vývary. To vše obsahovalo značný podíl kolagenu, který je prospěšný právě pro naše klouby, vazy a šlachy. Tohle z dnešní kuchyně i z restaurací pomalu zmizelo. Pokud tedy nejíte jako lidé dříve a jste aktivní sportovci, tak 100% doplňujte hydrolyzovaný kolagen, a to denně.

_vyr_68gorilla-move-fuel-720x950 GORILLA MOVE FUEL

Unikátní drink pro výživu kloubů – obsahuje prvotřídní enzymově hydrolyzovaný kolagen 2. typu – extra dávka kurkuminu a boswelie, které mají protizánětlivé účinky – obsahuje také 7 enzymů včetně bromelainu a papainu, vitamíny C a E V tomto drinku GORILLA MOVE Fuel jsme obsáhli všechny klíčové složky ve funkční dávce. Proto předčí mnohé několikanásobně dražší kloubní preparáty. Při akutních bolestech kloubů doporučuji užívání i Gorilla Move Caps (tobolek). Oba výrobky se totiž navzájem skvěle doplňují a podporují.

5. Bojíte se tuku

Často se stává, že odstraňujete veškerý tuk ze stravy, protože chcete hubnout a považujete jej za špatný. Takhle to ale nefunguje. Je třeba si zdroj tuků pečlivě vybírat a neomezovat jej! Ze zkušenosti také vím, že u většiny lidí, především u kulturistů v předsoutěžním období, vznikají problémy s klouby kvůli vzniku zánětu, které vyvolává právě příliš nízké procento tuku v těle nebo právě nedostatečná konzumace tuků. Je třeba si uvědomit, že v rozumné míře je podkožní tuk náš spojenec, nikoli nepřítel. Příliš nízké procento tuku/nízký příjem zdravých tuků = větší náchylnost těla na nemoci a vznik zánětů.

Víte, že až příliš olivového oleje u Řeků vede ke zvýšené míře bolesti kloubů? Proto používejte i další oleje jako je třeba kokosový, lněný nebo konopný.

6. Příliš stresu

Nejenže se stres odráží na všem, co se děje v našem těle, ale dokáže také vyvolat zánětlivé reakce. Ty pak omezují funkčnost celého pohybového aparátu a může docházet ke vzniku problémů s klouby nebo k jejich přetížení. Při vzniku bolesti kloubů doporučuji nejdřív zajít za fyzioterapeutem, následně konzultovat svůj jídelníček a případně navštívit i ortoped. Mám takový pocit, že lékaři rádi „léčí“, ale nevyléčí. Jinak řečeno, nehledají spouštěč, ale řeší až důsledek. Problém se tedy může díky lékům vyřešit, ale rozhodně se může také vrátit. Fyzioterapeut bude stejný problém řešit spíše přes vaši pohybovou aktivitu a spravné nastavení těla společně s doporučením odpočinku, rehabilitačních cviků a vhodné aktivity. Pokud jej navštívíte, zeptejte se také na správné rozcvičení před pohybem.

Finální shrnutí:

1. Hýbejte se přiměřeně a hlavně denně. 2. Dbejte na správnou techniku a nastavení těla 3. Jezte kvalitně nejen kvůli postavě, ale kvůli zdraví. 4. Máte-li potíže s klouby a zároveň se nestravujete jako před 100-200 lety, přijímejte kloubní drink GORILLA MOVE Fuel s prvotřídním enzymově hydrolyzovaným kolagenem, a to denně. 5. Nebojte se tuků, ale vybírejte si je. Co je vhodné: mandle, kešu, lískáče, avokádo, střídání různých olejů. 6. Uvolněte se a nebuďte ve stresu. 7. V první řadě neutíkejte za lékařem (ortopedem), ale za specialisty, kteří chtějí řešit příčinu, nikoli jen tlumit problém „léky“ Klíčová slova: Výzva 21 dní, Nabírání svalů, Spalování tuků, Kloubní výživa, kolagen, bolest kloubů  

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů