4 důvody, proč zařadit aminokyseliny

Přemýšlíte, jak nejlépe podpořit svou přeměnu postavy? Základem je především strava a trénink. Ale co dál? Prvním výživovým doplňkem, po kterém byste měli bezesporu sáhnout, jsou aminokyseliny. Proč jsou tak populární a jaký mají vlastně vliv na naše tělo?

PROČ ZAČÍT UŽÍVAT AMINOKYSELINY?

Co jsou to aminokyseliny?

Každá jednotlivá bílkovina v těle obsahuje 23 aminokyselin. Aminokyseliny tedy představují jednotlivé dílky kompletních bílkovin. Tyto aminokyseliny jsou přítomny v různém množství v běžných potravinách. Ovšem, jak si vysvětlíme níže, je zcela něco jiného dostávat do těla aminokyselin běžnou pevnou stravou a suplementovat aminokyseliny koncenrovaně a cíleně.

Nejčastěji se ve sportovní výživě vyrábí tzv. aminokyseliny BCAA – což je skupina 3 aminokyselin (leucin, valin a isoleucin), kterým se říká také větvené aminokyseliny.

Dále jsou pak oblíbené aminokyseliny glutamin, keratin a třeba HMB a nespočet dalších.

Nicméně právě suplementy s aminokyselinami BCAA jsou poměrně zastaralé a jejich prodejnost zajišťuje především masivní dlouhodobá reklama. Mnohem účinějším a modernějším výrobkem jsou tzv. komplexní aminokyseliny.

K čemu slouží aminokyseliny?

Aminokyseliny jsou stavebními bloky tkání v těle. Jsou pro nás životně důležité. Bez aminokyselin by nebyly bílkoviny. Bez bílkovin bychom neexistovali my.

V rámci sportovní výživy slouží primárně k ochraně svalové hmoty v období redukce tuků a k rychlejší regeneraci po sportovním výkonu. Tím pádem se hodí i v období nabírání svalové hmoty, kdy je regenerace alfou a omegou nárůstu svalové hmoty.

Osobně beru aminokyseliny jako core výrobek sportovní výživy. Jsou možná důležitější než samotný protein.

Mimochodem za nejdůležitější suplement pro každého považuji především probiotika pro zdravé trávení, protože v trávení se vše odehrává. Vaše trávení rozhoduje o tom, zda živiny správně využijete nebo ne.

Proč má smysl aminokyseliny suplementovat?

Problematika potréninkové výživy je taková, že pevná strava musí být složitě natrávena a to prodlužuje dobu, za kterou se dostanou živiny, a to především aminokyseliny ze stravy přes stěny střev do krve a do svalů.

Aminokyseliny z pevné stravy se dostávají do krevního řečiště cca po 1 – 2 hodinách, někdy i déle (micerální kasein). Kdežto volné samostatné aminokyseliny, které jsou právě v doplňcích stravy, se dostávají do krve prakticky ihned (cca 10 minut).

_vyr_67GORILLA-AMINO-720x950
GORILLA AMINO Fuel – aminokyseliny

První pomoc po tréninku!

– o *350% účinnější
než klasické BCAA aminokyseliny

komplex 16 aminokyselin pro nejvyšší účinnost

– aminokyseliny jsou ve volné formě (freeform)

Podle studií prováděných na konci 90. let bylo zjištěno, že pokud se živiny po tréninku dodají s prodlevou, může to snížit míru regenerace až o 50 %. Zkuste si po tréninku dát aminokyseliny a naproti tomu odjet intenzivní trénink a dát si jen pevné jídlo (třeba hovězí steak), rozdíl poznáte okamžitě. [1]

Je tedy klíčové, a to nejen při nabírání svalů, dostat do těla živiny včas. K čemuž skvěle slouží právě komplexní aminokyseliny.

Proč tedy zařadit aminokyseliny?

1. Ochrání svaly v období diety či redukce hmotnosti nebo při náročných trénincích
2. Pomohou Vám rychleji se zotavit z intenzivního tréninku a další den připraví na další dávku pohybu
3. Významně podpoří míru budování svalů po tréninku
4. GORILLA AMINO Fuel Vás také po tréninku pěkně probere, díky kyselejším příchutím, které máme (sladká chuť uspává)

[1 – Maehlom et al. 1977, Blom et al. 1987, Ivy et al. 1988 ]

Důležité odkazy:
GORILLA Amino Fuel – komplexní volné aminokyseliny v prášku
FLORACOR GI – probiotika, prebiotika a trávící enzymy v komplexu

Klíčová slova: aminokyseliny, nabírání svalů, spalování tuků

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů